Thursday, August 26, 2010

salam ramadhan 2010

skrg 27 aug 10, pada jam 07.14 am.

hurmm mmg aku sungguh malas mengupdate blog sendiri.. suka2 hati je bila nak cerita sesuatu, n teringat akan blog sendiri baru lah singgah... maybe life skrg x macam dulu... tersangat lah bz dengan kehidupan alam rumah tangga, lebih2 lagi dah ade baby n tgh mengandung plak lagi...

aku bagun tok prepared sahur pukul 4 pagi.. lepas tuh layan movie n sambil tgu basuh kain.. lepas tuh solat subuh terus layan FB.. bukan slalu pun camni.. nih pun sebab my laling cuti.. so time tuk ambil masa tuk diri sendiri tuh ade lah skit2.. sebab kalau my laling akan tolong same jaga baby ziqry..

keselaluan nya... aku tido skrg mmg x cukup... lagi2 bulan pose neh.. bleh dikatakan everyday tido time hanya 2 ke 3 jam saje.. sebab pagi2 dah kene bagun menunaikan tgungjawab buat sahur, suami nak g keje lagi.. melayan baby lagi... huh... mmg penat.. kadang2 terpikir macamana lah kalau aku kerja nanti... tentu2nya aku kurus dengan sendiri n x payah sibuk nak diet2.. huhu~ !

tp kadang2 bila pikir2 balik.. aku rasa bersyukur jugak.. sebab x bkerja, bleh jaga anak,tgok anak membesar depan mata aku sendiri... kalau turut kan hati mmg aku nak berkerjaya sambil anak ade disisi... bleh ke? hanya buat bisnes je leh angkut anak ke sana sini... aku amat berat hantar pada org yang xde talian darah tuk jaga anak aku.. hushhh... biar family sdiri.. tp tah kenapa aku nak juga anak2 aku membesar dengan 2 telapak tangan ini... rasanye sungguh berharga pemberian Ilahi ni...

hehe... skrg dah pertengahan ramadhan... sedang memikirkan persediaan tuk beraya.. tp tahun nih maybe ala kadar saje.. kalau berlebih pun utk anak je.. sebab ziqry firstime nak merasa raya.. huhu..baju raya ziqry je dah berhelai2.. ummi n walid saje belum lagi..

ingat nak g soping harini... tp rasa cam x sempat je waktu.. coz 2day jumat.. my laling nak solat jumat.. malam nak ke tarawih pulak.. so.. harini punye plan, nak menyiapkan langsir ibu mertuaku.. langsir ku sudah siap di jahit.. huhu.. jahit sendiri lah.. nak short cost.. skrg neh kalau perbelanjaan x d bendung.. mau klcc ku beli.. so kenelah mengajar diri supaya tidak membazir..

lagi2 pulak harus menyimpan sedikit tuk yang di dalam perut neh.. sedar x sedar dah 6 bulan aku mengandung anak ke 2.. rasanye sakit melahirkan yang first dulu belum pudar dari ingatan.. tup2... ade lagi rupenye.. alhamdulillah.. pemberian yang tidak ternilai dari Allah.. mmg x sabar nak sambut adik ziqry ni.. macam mana lah nanti menjaga karenah 2 orang baby dalam hidup.. omg.. x pernah terlintas dalam fikiran yang aku akan menjaga 2 orang budak dalam 1 masa.. dah lah x de pengalaman.. adik pun xde, apatah lagi anak buah... ziqry nih pun masih terkongtang kanting aku menjaganye.. kalau org tgok cara aku menjaga hish malu nyee...

bulan 10 nih pulak aku bakal mendapat anak buah... hehe.. x sabar rasanye nak merasa ade anak buah sendiri.. tp aku masih mencari2 pangilan yang sesuai tuk anak buah aku pengil aku nanti... tgh mereka2.. sure anak buah aku tuh comel macam aunty dia neh.. hehe..

ok lah.. time tuk aku sidai kain.. sebelum budak comel mengamuk... baik aku settle kan apa yang harus ku settle kan...

No comments: